1988 |
Rejestracja firmy, rozpoczęcie
inwestycji: budowa wytwórni wód mineralnych (projekt "green field"). |
1990 |
Uruchomienie produkcji w
wybudowanym zakładzie. Podstawowym produktem była woda mineralna „Mineral” w
butelkach szklanych o pojemności 0,33 L. Linia technologiczna posiadała
wydajność 3000 butelek na godzinę, a woda do produkcji pochodziła z odwiertu nr
5, którego nazwa została ustalona później na „Familijna”. |
1992-1993 |
Budowa nowej hali produkcyjnej
z zapleczem socjalnym. Instalacja linii technologicznej do produkcji wód i
napojów w butelkach z tworzywa PET o pojemności 0,5 L i 1,5 L – w tym
okresie ten nowy typ opakowania stawał się bardzo popularny na rynku. |
1993-1995 |
Rozszerzenie skali działania
firmy - zakup dodatkowego terenu, inwestycja we własne maszyny do tzw.
rozdmuchu butelek PET. |
1997 |
Wykonanie nowego ujęcia
artezyjskiego wody mineralnej (7M – obecnie „Sudety”). |
1998 |
Uzyskanie statusu Zakładu
Pracy Chronionej. |
1999 |
Rozpoczęcie współpracy z
wielkimi sieciami handlowymi. |
1999-2000 |
Budowa kolejnej hali
produkcyjno-magazynowej, zakup i instalacja zautomatyzowanej linii
technologicznej, utworzenie 10 nowych stanowisk pracy. |
2001-2003 |
Firma koncentruje swą uwagę na
doskonaleniu produktów w opakowaniach PET – m.in. zakupiono dwie nowoczesne
etykietarki, co dało możliwość wejścia na rynek produktów z etykietą foliową
także przezroczystą. |
2003-2004 |
Wdrożenie systemu jakości i
bezpieczeństwa produktów HACCP oraz normy jakości zarządzania ISO 9001-2000. |
2005 |
Realizacja projektu
wprowadzenia na rynek innowacyjnych napojów funkcjonalnych: Mineral Beaty,
Mineral Active, Mineral Balance. |
2006 |
Wdrożone systemy jakości HACCP
oraz ISO 9001:2000 uzyskały certyfikat TÜV NORD. |
2006-2008 |
Wymiana linii technologicznej
na nowoczesną linię o wysokiej wydajności oraz wysokim bezpieczeństwie produktu
(z wykorzystaniem pomocy z Unii Europejskiej dla projektów innowacyjnych). |
2008 |
Wymiana maszyny rozdmuchującej
butelki, wdrożenie nowoczesnego designu opakowań. |
2009 |
W odpowiedzi na rosnące
zapotrzebowanie rynku na produkty bez dodatku cukru oraz niekonserwowane
wprowadziliśmy 4 tzw. wody smakowe o smakach cytrynowym, truskawkowym,
jabłkowym i grapefruitowym – bez konserwantów, bez dodatku cukru i bez
barwników. |
2010 |
Otrzymanie tytułu Gazeli
Biznesu 2010 oraz Geparda Biznesu 2010. |
2011 |
Dział Badawczo-Rozwojowy
tworzy dwa, do tej pory nieobecne na naszym rynku produkty. Tonicolę - z
zastosowaniem innowacyjnego na polskim rynku procesu produkcji oraz gamę
napojów izotonicznych, delikatnie gazowanych IsoFresh. Otrzymanie tytułu Gazeli
Biznesu 2011. |
2012 |
Otrzymanie tytułu Diament
Forbsa 2012. Rozbudowa powierzchni magazynowej. |
2013 |
Wymiana linii technologicznej
na jedna z najnowocześniejszych w Polsce. Nowy design butelek 0,5 i 1,5 pozwala
znacznie ograniczyć ich wagę. Uzyskanie Certyfikatu FSMS. |
2014 |
Otrzymanie tytułu Gazeli
Biznesu 2014. |
2015 |
Jubileusz 25 - lecia istnienia
firmy, otrzymanie tytułu „Diament Forbsa 2015”. |
2016 |
Wdrożenie butelek o pojemności
0,375 L oraz 0,75 L. Budowa i oddanie do użytku nowoczesnego magazynu wyrobów
gotowych. |
2017 |
Otrzymanie tytułu „Diament
Forbsa 2017”. |
|
|
|
|